2010. december 6.

A munkámról


Legfőbb ideje, hogy leírjam tulajdonképpen mivel is telnek dolgos napjaim :)
Reggel 9.30ra kell beérnem az irodába, amit elég rugalmasan kell értelmezni... szóval általában 9.45 előtt be is érek valamikor :D
Ehhez kb 8.45kor kell elindulnom itthonról, de a metró nagyon zsúfolt, szóval már volt olyan, hogy nem fértem fel az elsőre, ma reggel pedig nem volt autósriksa, nem tudom, hogy miért. Minden nap egy újabb kaland :)

Amikor beérek hamar megcsinálom a reggeli jelentésem, ami abból áll, hogy lemegyek a reggeliző vendégekhez és megkérdezem őket, hogy minden rendben volt-e a hotellal kapcsolatban, van-e valami javaslatuk. A válaszok nagyon változóak, de sok értékes visszajelzés is jön. Felírom a szobaszámot, ami alapján kikeresem a vendég nevét és a vállalatát az adatbázisból és ezekhez az adatokhoz beírom a visszajelzést, ha jó, ha rossz. Ezt elküldöm a general managernek, a PR managernek és a főnökömnek Ankurnak (sales és marketing manager).

Az irodánk (az én asztalom innen nem látszik, a szemből bal első asztalra van még két asztal merőlegesen, és az egyik abból az enyém a másik a Parvatié):



Ezután jön egy üresebb járat (iroda órák), mert általában 11.30 körül indulunk el csak az ügyfelekhez. Ekkor négyféle dolgot csináltam
-       köszönőleveleket írtam (emailcímeket egyesével begépelgetni – az indiai nevek megszokására nagyon hasznos)
-       kutatni a neten, és cégekről adatbázist létrehozni
-       az adatbázisom alapján fel kellett hívnom pár céget, hogy érdeklődjek a szállodai foglalásokért felelős személy után, és megpróbáljak az illetővel egy találkozót megbeszélni.Ez volt eddig a legnagyobb kihívás, mert elég nehéz megérteni az indiai angolt telefonon, főleg úgy, hogy a többiek is telefonálnak vagy csak úgy kiabálnak jókedvükben... amikor 10edszerre kérdeztem vissza egy telefonszámot vagy emailt, akkor általában letették a telefont. Hát kicsit többet kellett volna gyakorolni, de egy találkozót sikeresen leegyeztettem, és létre is fog jönni céges szerződés és árajánlat. Éljen :)
-       netezhetek :D

Ezután elmegyünk ügyfelekhez, amihez a szálloda ad autót és sofőrt, nagyon menő :) a cégeknél általában nem kemény üzleti tárgyalás van, hanem inkább bájcsevely egy csáj/kávé/víz mellett, megérdekődjük, hogy hogy megy az üzlet, elmesélik, stb. Illetve az én jelenlétem Kalkuttában kimeríthetetlen beszédtéma :D
A munkatársaim elég szabadon értelmezik néha ezeket a céglátogatásokat, főleg, hogy szeretnének a kedvemben járni és sokmindent megmutatni, így munkaidőben voltam már a Victoria Memorialnál (képek – nálam nem volt gép, de majd biztos csinálok még sajátot is), a Szent Pál katedrálisban belül, a Parvati lakásán ebédelni, teázni egy teaboltban, ittam kókusztejet és már plázáztunk is. Hát a napnak ez a része nem túlságosan megterhelő, na :)))
Általában 2-3 között érkezünk vissza, de már volt olyan, hogy 5re sikeredett csak a sok bokros teendőnk között visszaérnia  hotelba.

Ekkor megint „irodai órák” jönnek a már említett tevékenységekkel, és alkalmanként egyéb feladatokkal (pl szórólapos ajánlatok boritékolása, munkabeosztás készítése).

Ezután irány haza, ismét hatalmas tömegben, erről már csináltam két képet egyik nap :)




Este eszek valamit (tojás valamilyen formában, instant tészta, vagy sajtos toast), írok a blogra, vagy mosok, vagy filmezünk, vagy beszélgetünk... olvasni nagyon nem volt még időm, kivéve a buszon Bakkhaliba.
Hát így telnek a napjaim. Ha feltöltöttem a Bakkhali kirándulásról a képket írok majd a munkatársaimról és amit megtudtam az életükről, elég érdekes, és bemutatom akiket jobban megismertem :)

Ja és szerdától lesz a munkámban egy kis változás is. A recepció mellett felállítunk egy asztalt, ahol a karácsonyi és újévi eseményekre fogunk jegyet árulni, és itt fogok dolgozni, heti hét napot a rendes munkaidőm mellett, bár ezen még szeretném ha könynítenénk, mert reggel 9.30tól este 9ig elég húzós lenne, úgy, hogy nincs hétvége, pfff. Két műszak van 12-16.00ig és 16-21.00ig, felváltva az új lett lánnyal (ja érkezett egy új szakmai gyakos lány (Ieva ejtsd Jeva) a lakásba a férjével :D, és ő is a hotelban dolgozik, csak ő a recepción, de erre a feladatra bevonjuk) és mindig lesz mellettünk egy régebbi (bengálit beszélő) kollega is. Mivel én elmegyek 26-án Thaiföldre, szerencsére csak két és fél hétről van szó, de minden napról (értsd  december 24,25 is :(( 24-én pont rám esett az esti műszak, ezt azért még megpróbálom elcserélni valakivel, hátha a helyieknek nem fontos a 24 este...). Szóval kemény hetek állnak előttem, de nem panaszkodom, mert 4 hónapig meg nem kell szombaton dolgozni.
Ja és majd száriban kell dolgoznunk, úgyhogy ma elkezdtek tanítgatni, hogyan kell viselni, hát nem is olyan egyszerű... de sok biztostűvel majd biztosan fent marad :) íme egy kis ízelítő:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése