2011. február 24.

Úton Delhiből Jaipurba, a közúti közlekedésről

Gondoltam kaptok egy kis ízelítőt, hogy milyen is Észak-Indiában közlekedni. Az utak nagyon változó minőségűek, a hétsávos autópályától kezdve a kétsávos kátyús szinte földesútig van minden. Egy közös pont azonban van, hogy a forgalom teljesen kaotikus európai szemmel, az autópályán is mászkálnak tehenek, vagy jönnek szembe a szélén (nem csak biciklisek vagy motorosok, néha teherautók),  a sávok használata ismeretlen fogalom és az autópályán nincs le felhajtó sáv, hanem középen megtörik a falat és lehet nagy ívben jobbra kanyarodni. Nem is csoda, hogy az autóknak a maximálisan megengedett sebesség 90km/h.

A városokban a szűk utcákban a kocsiból kilátás (és az elmaradhatatlan kis oltár).


Az út mellett kisebb nagyobb települése vannak, amik általában hasonló képet mutatnak.








Delhi melletti új város, egy kicsit más látvány. A szélsőséges India.



Egyébként a kétsávos utakon erőtörvény van, aki hosszabb ideig megy szembe előzés közben a másik kocsival az nyer, nem az, aki saját sávjában van.  Utolsó pillanatban lefékezés, vagy egy kétsávos úton négy kocsi egymás mellett, félig a földön... A duda még segít az érdekeid érvényesítésében (amit egyébként itt „kötelező” használni, ezzel kommunikálnak). Anyának néha halálfélelme volt, segítségül is hívta a pálinka szellemeit :) meg kell mondjam, azt hiszem én valamivel edzettebb vagyok, de még nekem is volt egy két necces szituáció, jobb nem is odanézni, és olvasni vagy aludni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése