2011. január 7.

Átmenet (Thaiföld első nap)

Szerencsesen megerkeztunk Kalkuttaba tegnap, de a net nem mukodott, szoval most az irodabol kezdem elarasztani a blogot a thai elmenyekkel :)

Tekintettel arra, hogy Indiában vagyunk jó időben elindultunk, olyannyira, hogy még dugóval együtt is korán kiértünk a Kalkuttai nemzetközi reptérre. Na akkor most ejtsünk pár szót a reptérről, mert ez a megérkezésemkor elmaradt. Szervezettségben és felszereltségben egy vidéki kisvárosi magyar vasútàllomáshoz hasonlítanám. :D innentől pedig mindenkinek a saját képzeletére bízom :)

Persze a taxis azért lehúzott minket, mert bármennyire is a szájába rágtuk, hogy a nemzetközi terminálra menjen, megmutatta azért a belföldi terminált elsőnek :))A reptér teljesen kihalt, aznap 4 járat indult a 16 milliós városból (bár a belföldi járatoknál nagyobb tömeg volt). Sikerült becsekkolni, 5 ember asszisztált ehhez, hogy aztán ne adjanak kimeneteli formanyomtatványt. Szóval második nekifutásra is nekiindultunk az "immigration" feliratot követve, és végül eljutottunk a csomagellenőrzésig. Ahol két dolgot emelnék ki:
1. a hátizsákom oldalzsbebéből nem vették el az egyliteres félig üres vizemet.
2. Valószínű ebédszünet vagy hasonló miatt, 20 percig lezárták a női fémdetektoros kaput, egész szép kis tömeg gyűlt össze, miközben a fiúk bentről néztek minket, és vigyáztak a cuccainkra, merthogy persze azt sorbanállás előtt be kellett adni átvilágítani :) korrekt.Aztán indiai módi szerint volt 40 perc késés. Arra számítottam, hogy a reptéren eszünk valamit, de sok választás nem volt, úgyhogy igazi amatőrök módjára éhen maradtunk. (Azert egy szendvicset nassoltunk, de persze nem volt eleg - 26-an repulni karacsonyi hangulatban kell :)) ime a kis csapatunk Corina, Kamil, Jacob, en, Katharina, Thomas)

Felszállt majd leszállt a repülő, és minden átmenet nélkül egy modern, szervezett közegben találta magát az ember, szóval az indiai sokk bumeráng hatása érvényesült, hirtelenjében nem tudtuk lekezelni, és indiai logika szerint próbáltunk viselkedni, de hamar belejöttünk, nem kell izgulni :)

Bangkok igazi metropolisz, rendes metróval, autópályákkal, felhőkarcolókkal, köztisztasággal és rengeteg túristával. 12 napig senki sem fog megbámulni, egészen pihentető érzés.

Időeltolódás 6 óra, 1 baht 7 forint.
Az árakról több első benyomásom van. A szállásunk hihetetlenül olcsó: fejenként 1.100 baht 5 éjszaka saját fürdővel és reggelivel, a központtól 5 perc sétára.
A hotel utcaja:

Megerkezes a szallasra sorrel koszontottuk (osszessegeben azt hiszem majdnem annyi sort ittam, mint vizet a tura alatt :)) )

Egy nagy sör a sétálóutcában 100, két banán 10, egy pici csirkesaslik az utcán 15. A környékünkön a nagy sör csak 60. A Tuktuk (autóriksa) is viszonylag olcsó.

A sétálóutcai benyomásaim (Khao San utca) pont olyanok, mint a Part című filmben (amit természetesen megnéztünk ráhangolódásképp nemrég),

és a szállás minősége is elég hasonló :D reméljük a part is olyan lesz ;)Hihetetlen tömeg, zaj, mindenféle árus, masszázs, halwellness stb. Apropó zaj, elképesztően nagy a csend india után, senki nem dudál vagy ordíttatja a zenét... Persze a sétálóutcán igen, de máshol csend van, szintén nagyon pihentető :)

A kornyeken egy utca, feldiszitve karacsonyra vagy a kiraly szulinapjara, szep volt, orultunk neki :) karacsonyi egok a palmafakon :)

A többiek elmentek bulizni, én a folyamatos munka miatt annyira kimerült voltam, hogy Kathaval itthon maradtunk, lesz még alkalom bulizni :)