2011. január 10.

A szélsőségek városa (Thaiföld harmadik nap)

A szállást ismét elég későn sikerült elhagynunk (12.30), de végre leszerveztük a szigettúrát a hotel utazási irodájában, ami tekintve, hogy szilveszterről van szó és az utolsó pillanatról, nem volt olyan egyszerű és viszonylag olcsó sem. VIP busz oda vissza, komp, szállás a parton bungalóban és hotelben 5 éjszakára és kötelező gálavacsora szilveszter este összesen 4.200 baht. De a lényeg, hogy megyünk :)

Utána kemény városnézés következett, mivel ennyi időnket elszúrtuk... A folyó nyugati oldalán kezdtük,

láttunk egy sztúpát (?),

a Santa Cruz templomot,

sétáltunk a folyóparton,
(a bádogházszerű épületek, a folyó, és háttérben egy templom)

megnéztük a Wat Kanlaya

(Háttérben a Wat Kanlaya – előtérben ahogy thaiföldön az üditőt vgay tejet isszák, műanyagzacskóból szívószállal. Ennek két okát láttam: egy – üvgben volt a tej, és azt nem akarták odaadni, kettő – nagyobb kiszerelésű volt a kóla, így gazdaságosabb.)

(áldozati gyertyák és áldozati olaj; ez utóbbit kis műanyagüvegekben veszik, és beleöntik ezekbe a virágos tartókba, ahol utána elég, így álodznak mécsesoljat az isteneknek.)

és a Wat Arun (Hajnal temploma) templomokat.
(Wat Arun a fólyóról, egyben a könnyebb elképzelhetőség érdekében)

(Nekem nagyon tetszett a hajnal temploma, szóval van pár kép)

Messzeségben a Nagy Palota (Grand Palace)

A lépcsők elég meredekek voltak, úgy kellett leereszkedni :)

Corina beöltözött 100 bahtért thai nemzeti viseletbe, íme:

Kellemes volt nagyon, mert a Hajnal templomát leszámítva sehol nem volt nagy tömeg, de természetesen ez volt a legszebb is, szóval csináltam pár képet :))

Aztán 3 bahtért áthajóztunk a túlpartra,

ahol kiderítettük, hogy az úszó piac csak reggel 11ig van nyitva, ami elég nagy kihívásnak ígérkezett a társaság számára. Úszó piac helyett megnéztük a Wat Phra templomot, ahol van az óriási arany fekvő Buddha, és egyébként is gyönyörű. Úgyhogy innen is van pár képem természetesen :)

Az én személyes kedvenc képem az egész thaiföldi útról:

Ezután elsétáltunk a virágpiachoz, ahol először ettünk, tésztát levesben és grill csirkét az utcáról.

Nagyon élvezem, hogy mindenhol merek enni, amit látok megveszek és megkóstolok :) fogyni a túra alatt nem fogok az fix :D

Utána sétálgattunk a virágpiacon, amit én imádtam, mert a virágok szépek és nagyon jó illat volt mindenhol :) egy szál orchidea (5-6 virággal) 15 baht, és nagy kupacokban árulják, hihetetlen :)

Aztán láttuk valakinek (majd rákeresek) az emlékművét, ahol páran klasszikus táncot, páran valami koreográfiát tanultak. A tanár félig fiú volt (ádámcsutka) félig lány (volt cicije), a képen háttal áll. Egyébként mindenfelé sok ladyboyt látni.

Ezután irány haza, zuhany, néhány sör és megindultunk.

Az utunk a Khao San utca hamis ruha, szemüveg és diplomaárusok forgatagában vitt...

Elmentünk egy pingpong showra, mert ha már itt vagyunk látni kell... Hát mit mondjak egyszer az életben elég volt, a lányok tökéletesen unott és rezignált arccal húztak elő különböző dolgokat (15 méteres szalag; pengék, gyöngysor, virágfűzér) a puncijukból, vagy nyitottak ki üveget a puncijukkal, vagy elfújtak gyertyát, volt lufidurrantás és pingponglabdával célbalövés. A tömeg nagy része sakálrészeg és minden mutatvány után ujjong. Kb. 45 percnyi show 300 baht ital nélkül, mert mi jól alkudozunk (Indiából jövünk vagy mi?! :) ), az átlag túrista 500-600at fizetett egy itallal.

Ezután elmentünk a modernebb városrészbe, hogy megnézzünk egy híresebb klubot (bedsupperclub.com), ahol hamar visszafordultunk, mert a belépő 650 baht volt, a bejárat mellett Lamborghini, Mercedes és BMW parkolt csak; a lányok mind magassarkú és koktélruha, szóval nem a mi súlycsoportunk (akik minden tuktukba és taxiba hatan préselődtünk be, hogy spóroljunk :D)... De érdekes volt látni a gazdagságot, Bangkok high life rulz.

Majd negyed óra alkudozás után találtunk egy taxit, ami elérhető áron vitt minket haza, azaz a Khaosan úthoz, mert ahhoz lakunk közel. A Khaosan út éjszakai bazár és bulizóhely egyben, árulnak kaját, hamis diplomát vagy diákot, hamis napszemüveget és ruhákat. Illetve rengeteg lány önmagát. Szemét, iszonyat hippik, európai koldusok. Hullarészeg ostobán viselkedő és/vagy kurvázó túristák tömegesen; Szodoma és Gomora - engem többnyire egyfajta világvége hangulat kapott el.
A napközben látott tisztaság, vallásosság és rendezettség tökéletes ellentéte.

Azért az étvágyam nem ment el, és így ettem egy jó kis hamisítatlan hazait: mekis royal sajtburger és halas burger 110 baht.