2011. január 26.

A bölcsességfog esete és ennek következményei

A Mandarmoni (helyesen, ejtsd Mandarmuni) hétvégi leírásából kimaradt a leghűségesebb szereplő, aki mindenhova elkísért: a fogfájás. Thaiföld előtt már fájt egyszer, de szerencsére el is múlt, így eleinte nem aggódtam, amikor két hete hétfőn rákezdett. Kezdetben nem volt vészes, de pénteken a forgatás alatt rázendített. (szóval a tv-s teljesítményen minden körülmények között ezzel magyarázom :DD )

A hétvégét úgy éltem túl, hogy felváltva ettem indiai és magyar kemény fájdalomcsillapítókat, hátha így többet ehetek... (hétvégére bevásároltam: gyengébb antibiotikum a gyóyszerész ajánlása és elég erős fájdalomcsillapító összesen 17 rúpia - 4 napos adag, hihetetlen :)) )
Természetesen ennek örömére felvettem a kapcsolatot, akinek mindenki nagy döbbenetére nincs fogorvos kapcsolata Kalkuttában :) így az Imrannak elmagyaráztam, hogy nekem a puszta gondolat, hogy Indiában fogorvoshoz kell menni kissebb sokk, hát még ha kezelniük kell, úgy hogy ennek megfelelően kértem, hogy segítsen. Keddre lett időpont, de szerencsére enyhült a fájdalmam, és aznap már nem kellett fájdalomcsillapítózni. Így csak gyomorgörcsöm volt a fogorvos gondoattól. (hozzáteszem, hogy a bölcsességfog témában még otthon is stresszeltem volna...)

A kórház ahova mentünk az egyik újabb városrészben volt (jó jel) de fél földesút vezetett a bejárathoz (rossz jel). Aztán beérve megnyugodtam, még otthoni szemmel is kulturált elég tiszta, rendezett kórház és rendelő fogadott. A fogorvosi szék és műszerek, mint otthon (és nem a Frankenstein szerű ütött kopott legrosszabb rémálmaim) az orvos kedvesen tökéletes angolsággal elcsevegett velem Budapestről és Puskásról, így a körülményekhez képest megnyugodtam. Megvizsgált, azt mondta mellénk fog röntgen, így van egy szép fotóművész a fogaimról :)
Aztán végső megnyugvásomra közölte, hogy mindkettő megmaradtat ki kell műteni, de ráér ha hazamegyek... Szívesen megcsinálná, neki jó pénz, de belegondolt mit érezhetek, így antibiotikumokra, kenőcsre és öblögetésre ítélt mérhetetlen nagy örömömre. Azzal a kikötéssel, ha megint fáj az már műtét, úgyhogy ezúton rebegjen el mindenki egy jókívánságot a fogamnak :)
A vizit 200 Rs. a röntgen 300, gyógyszerek ezúttal 600. A biztosító miattam nem fog csődbe menni :)))

Így antibiotikumkúrán tengődtem pár napig, de kikészült a gyomrom, és új dimenzióját ismertem meg a hasmenésnek és hasfájásnak. Na akkor diétáztam, és nem ettem semmilyen gyógyszert többet... A diétázás (és mivel nem voltam hajlandó itthon ücsürügni) következménye az lett, hogy belázasodtam, és kicsit megfáztam... De tegnap óta úgy tűnik jól vagyok. Viszont a hasmenésre hozott gyógyszerem utolsó darabját bevettem... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése