2011. március 2.

Egyéb látnivalók Agrában


Agra a Taj Mahalról lett híres, de azért két dolgot még legalább érdemes megnézni. A szoba amit intéztem nem is volt olyan rossz, csak koszos, de a teraszról kilátásunk volt a Taj Mahalra.


Az egyik az agra erőd. Nekünk nem az első erőd/palotánk volt, és a korai keléssel együtt nem a legnagyobb lelkesedéssel vetettük be magunkat, de azért szép nagyon.




Ilyen eddig még nem volt. A két pasi látta, hogy fotózom, beálltak, pózoltak, én vártam, hogy elmenjenek, de nem mentek, amíg nem fotóztam le őket, majd a képet meg sem nézték és elmentek. Ki érti ezt? :D


Az erőd további részletei.






Ami nekem egyik legjobban tetszett, hogy az erődből lehet látni a Taj Mahalt. Nem tudtam vele betelni :)


Utána átmentünk a „baby taj-hoz”, ami valójában Itmad-Ud-Daulah síremléke, a volt kincstárnoké a lánya jóvoltából. Nagyon szép ezis, még durvább, mennyire intarziás (amúgy nem vagyok biztos benne, hogy márványra is ezt a szót használják...) Szép, na.





Utána besokalltunk, ebéd, délutáni szunya nekem, este megindultunk, hogy szerezzünk nekem vattakorongot/vattalabdákat (ez nem olyan egyszerű vállalkozás Indiában, mint ahogyan az hangzik ám), majd belebotlottunk egy esküvőbe, azaz mint kiderült többe, esküvői szezon van, és csütörtök, egymást követték a lovas kocsis felvonulások.



Végezetül felhajtottam magamnak egy jó kis samosa-t, már hiányzott nagyon. Anya pedig nevetett-ijedezett a helyen ahol vettem, íme :)


(Ha már itt tartunk, megemlíteném, hogy észak indiában nem lehet csirke tekercset (chicken roll) venni, így anyáék nem tudták megkóstolni. Aki ilyesmit akar enni, az menjen Kalkuttába, megéri, a kedvencem :))... )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése