2011. március 22.

Sikkim – Gangtok 1-2. nap

Az út Darjeelingből Sikkimbe csodálatos volt. Mondjuk jó korán kellett kelni, de olyan helyeken kocsiztunk, mintha egy mesében lettem volna... azt vártam, hogy mikor lép az egyik bokro vagy fa mögül elő egy elf vagy egy ork :))
Perze képek nincsenek, mert a kocsi gyorsan megy, és egyébként is zötykölődik, de azért igyekszem szavakkal visszaadni amiket láttam. Az egyik hegygerincen teaültetvények, a másikon dzsungelszerű növények, banánfákkal, jukkákkal, a harmadikon nyírfák, mint egy európai meseerdőben, majd az egyik fán természetes orchidea nő...
Utána az egyik kanyar után egyszer csak egy nagy völgy egy hihetetlenül kék folyóval, és fekete fehér kavargó homokkal a folyómeder szélén, a meredek dombokra épülő kis faluk... szép volt nagyon.

Sikkim tartomány határos Bhutánnal, Kínával (azaz Tibettel, ki hogy szeretné) és Nepállal, kicsit olyan, mint ha nem is Indiában lenne már az ember... A fiatalok divatos cuccokban, de általában is jól öltözöttek, szinte tisztaság van, a házak is másképp néznek ki.

Gangtok este, mesevilag.

A szállodánkból a kilátás Gangtok városra.

Március 19-20, a Holi fesztivál Indiában. Ilyenkor az emberek színeket dobálnak egymásra, igy koszontve a tavaszt, bekenik egymás arcát, sőt még a vízes színek is előkerülnek. Természetesen ez a gyerekek kedvenc ünnepe, de sok felnőtt is játssza, az utcák megtelnek színes porral, az emberek tetőtől talpig színesek. Persze a fesztiválhoz hozzátartozik, hogy isznak, mint az állat :) szóval kicsit megvadulnak, amihez a bang nevezetű itóka is hozzájárul. A banget egy növényből csinálják, és ha nem finomítok sokat a dolgon, akkor kimondom, hogy drog. De ezen nem izgatják magukat túlságosan, öregek és gyerekek is isszák a Shiva pudzsa és a Holi alkalmából :)
Az Imran azt is mesélte, hogy két nagy ünnep van, ami után hirtelen iszonyú sok abortusz van, az a Holi és Navratras (9 éjszaka, amikor úgy mulatnak, mint a Holin)...

Befizettünk egy helyi városnézésre, aminek az első állomása a virágkiállítás volt. Sikkim virága az orchidea, így volt itt belőle pár... :)

Még (szerintem) húsevő fajták is voltak.

A következő állomás egy buddhista kolostor volt. A környéken népszerű a buddhizmus, és így mindenfelé a színes zászlók lenegek a szélben. Mivel én nagyon szeretem őket, lesz erről még pár kép :))

A kolostor, és imamalmok. (az imamamlmot megpörgetik, és így a rajta levő ima újra és újra „elmondódik”, ha jól tudom).

Áldozatik gyertyák.

Ezután lehetetlen hegyi utakon elzötykölődtünk egy vízeséses parkba...
Egy kis ízelítő a dzsungelszerű növényzetből.

Az indiaik szeretnek pózolni :) így az Imran is megkért, hogy csináljak képet a vízesésről és róla :) sorban álltak, hogy ki mászik következőnek a sziklára :D
Sajnos ezt a kepet le kellett vennem egy idore, mert az Imran az irodaban nem a teljes igazsagot mondta miert ker ki szabit... igy rola nem tehetek fel kepet, mert a blogom ismerik a kollegak es a fonukunk facebookrol :)

Ezután a Rumtek kolostorhoz mentünk. Ennek a kolostornak az eredetije Tibetben van, de mivel ott annyira nincs nagy szabadság vallási téren, felépítették a tökéletes mását itt Indiában, és most itt gyakorolják a vallásuk :)

Elmentünk még az állatkertbe itt is az én kedvemért :) Láttam egy új élőlényt, angolul civet a neve, nem tudom ennek mi a magyar megfelelője, de nagyon kis aranyos dögök voltak, a legjobb az volt benne, hogy a farkát ilyen dugóhúzó szerűen feltekerte. :))

Utána felmentünk a kilátóba az állatkerten belü, ahol a természet rendezett egy kis giccsparádét, én meg nem tudtam megállni, hogy nem lőjek el egy rakás képet :)

Végül még megnéztük a hóleporádot, amiben az volt az érdekes, hogy a helyiek nem értelmezték olyan szigorúan a látogatóknak kijelölt területet, így közel mehettünk a kerítéshez. Egészen közel, ha lett volna annyi vér a pucámban, akkor bedugom az ujjam, hogy megérintsem a bundáját (vagy, hogy belémkóstolhasson ;) )...

Majd elmentünk Gantok kilátóhoz, ami Ganéshának szentelt templom egyben. Itt ismét voltak zászlók és giccsparádé :))